Вторник, 07.05.2024, 05:48
Приветствую Вас Гость | RSS
Сайт вчителя фізичної культури Євглевського І.В.
Меню сайта
Форма входа
Категории раздела
Мои статьи [2]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Главная » Статьи » Мои статьи

    Програма гуртка з настільного тенісу

    Пояснювальна записка

     

    У даній програмі представлені основні розділи підготовки тенісистів. Особлива увага приділяється плануванню, побудові і контролю процесу підготовки юних тенісистів. Багаторічна підготовка тенісистів будується на основі комплексних завдань, що вирішуються в учбово-тренувальному процесі.  Перспективного тенісиста можна підготувати тільки при комплексному рішенні завдань навчання, тренування і усебічного фізичного розвитку.

    Програма носить рекомендаційний характер і може виступати документом при організації і проведенні занять по настільному тенісу в установах освіти, а також інших організаціях по спортивній підготовці дітей, проте вона не повинна розглядатися як єдиний можливий варіант планування тренувального процесу.

     

    Мета: виховання такої особистості, яка уміє думати, бути фізично розвиненою і здоровою, домагатися поставленої мети та максимум самореалізуватится.

     

    Завдання:

    •  спонукати зміцненню здоров'я;
    • сприяння гармонійному фізичному  розвитку;
    • сприяння розвитку фізичній підготовці;
    • розвиток фізичних якостей : швидкості, спритності, гнучкості, витривалості;
    • Відбір здатних до занять настільним тенісом дітей;
    •  виховання сили волі за допомогою подолання труднощів під час   тренувального і змагання процесу;
    • навчання тактиці і техніці настільного тенісу;
    • розвиток уміння аналізувати, що відбувається і вносити корективи у свої дії, постійно контролювати себе.

     

    Зміст та актуальність даної програми полягає в залученні дітей та підлітків до систематичних занять настільним тенісом. Відірвати більшу кількість дітей від компютерів та вулиці, від занять сумнівними справами. Заповнити нестачу рухової активності підлітків систематичними заняттями.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Програма факультативу з настільного тенісу розрахована на 4 роки роботи і передбачає певні вимоги до кожного етапу підготовки. Група комплектується відповідно до нормативних вимог з урахуванням віку і спортивної підготовленості тих, що займаються.

    При зарахуванні учні проходять тестування за показниками фізичного розвитку і загальної фізичної підготовленості. (див. Додаток1)

    Після кожного року навчання учні здають передбачені програмою нормативи.

    Дітей у факультатив з настільного тенісу слід зараховувати за тестуванням, але за умов сільських шкіл, в залежності від контингенту дозволяється зараховувати всіх бажаючих, які мають основну групу здоров’я

    Додаток1

     

    п/п.

    Тести

    Вікові категорії

    7-8 років

    9-10 років

    11-12 років

    13-14 років

    Результат

    Результат

    Результат

    Результат

    1

    Багатоскоки

    8р\м

    7-9

    10-12

    14-16

    18-20

    2

    Нахил вперед з положення сидячи, см

    7-9

    9-10

    11-12

    12-13

    3

    Біг навколо

    столу\с

    34-23,7

    23,8-20,2

    20,1-18,2

    18,1-15,7

    4

    Стрибки на скакалці за 30с

    15-20

    25-35

    30-35

    35-40

    5

    Віджимання від

    столу

    раз/хв

    25-35

    36-45

    45-55

          55-67

    6

    Підйом в

    присід. з

    положення лежачи

    раз/хв

    15-20

    21-27

    28-34

    35-47

    7

    Човниковий біг 4х9м,с

    65-75

    76-94

    95-114

    115-127

    8

    Стрибки боком

    з двох ніг ч\з перешкоду 20см, за 30с\к-ть разів

    25-35

    36-54

    55-74

    75-87

    9

    Стрибки в

    довжину, см

    103-113

    114-152

    154-190

    191-215

    10

    Біг 30 м

    6,0-5,6

    5,6-5,3

    5,2-5,0

    5,0-4,8

     

     

     

     

    1. Багатоскоки. Виконується підряд, без зупинки, вісім баготоскоків. Вимірюється довжина від лінії старту до найближчою точки будь-якої частини тіла після останнього стрибка.

    2. Гнучкість  (нахил  тулуба вперед з положення сидячи)

    Умови виконання.  Учасник  сидить  на підлозі так, щоб його п'яти були на рівні нульової позначки лінійки, відстань між п'ятами  20-30см, ступні  розташовані вертикально до підлоги. Руки витягнуті вперед долонями  донизу паралельно ногам. Партнери утримують учасника за коліна, щоб уникнути їх  згинання.  По команді викладача учасник плавно нахиляється вперед і  намагається  дотягнутися  руками   якомога   далі по лінійці.

    Результат. Фіксація  кінчиками пальців рук положення максимального нахилу протягом 2  секунд.

    Зауваження.  При  згинанні  ніг  в  колінах  спроба  не зараховується.

     

    3.Біг  боком  навколо столу: виконується  від лінії. яка є продовженням   лівої  кромки столу,  спочатку  за годинниковою стрілкою,  потім проти 2 рази, тобто  всього 4 круги. У разі умисного торкання столу результат не зараховується.

    4. Стрибки на скакалці

    Умови виконання. Учасник по команді викладача починає стрибки.

    Результат. Кількість підскоків за 30 секунд.

    Зауваження. Під час виконання вправи після вимушеної  зупинки стрибки можна продовжити.

    5. Віджимання в упорі від столу: початкове положення - упор в край столу,  при цьому чотири  пальці  лежать  на  столі,  а великий  - знизу, руки розведені на ширину плечей,   ноги випрямлені, між плечем і тілом кут 90°.  По сигналу спортсмен починає віджимання, кожного разу торкаючись грудьми кромки столу. Вважається кількість віджимань  в хвилину.  Суддя стежить за тим,  щоб руки знаходилися  на  встановленій  ширині.  Для того, щоб уникнути травми при можливому  падінні  спортсмена на стіл, його кромка закривається м'яким матеріалом.

    6.  Підйом з положення лежачи в положення сидячи: початкове положення - лежачи на спині,  пальці зчеплені за головою,  ноги зігнуті в колінах під кутом 90°. По сигналу  спортсмен  починає підніматися в положення сидячи. При кожному  підйомі він повинен  торкатися внутрішньою стороною ліктів  зовнішніх  сторін колін.  Коли  один виконує вправу,     притримує його за стопи. Повертаючись в початкове положення, необхідно лопатками торкатися підлоги. Вправи  виконується на протязі 1 хвилини. Рухи,  виконані з порушенням правил, не зараховуються.

    7.  Човниковий біг 4х9 м

    Умови виконання. По команді "На старт" учасник займає положення високого старту перед стартовою лінією. По команді „Руш” він пробігає 9 м до другої лінії, бере один з двох дерев’яних кубиків, повертається назад і кладе його в стартове півколо. Таким же чином переносить другий кубик.

    Результат. Час від старту до моменту, коли учасник поклав другий кубик у стартове півколо.

    Зауваження. Спроба не зараховується, якщо хоча б  один з кубиків опиниться за межами півкола.

    8. Стрибки боком:  виконуються стрибки вправо-вліво через перешкоду висотою 20-30 см (в залежності від віку).  Вправа виконується  максимум  2 рази з перервою 2 хв. В залік піде кращий результат.

    9.Стрибки у довжину з місця: стрибки виконуються з лінії стрибка  по 2 спроби. У залік йде кращий результат. Довжина  стрибка вимірюється від лінії стрибка до найближчою точки будь-якої частини тіла.

    10.  Біг   на  дистанцію  30  м  проводиться за  легкоатлетичними правилами.

     

     

     

    Планування

     

     

     

    Додаток 2

     

    Види підготовки

    Вересень

    Жовтень

    Листопад

    Грудень

    Січень

    Лютий

    Березень

    Квітень

    Травень

    Всього

    Теоретична підготовка

     

    1

    _

    1

    _

    1

    _

    1

    _

    _

    4

    Фізична підготовка

    2

    1

    1

    2

    1

    1

    1

    2

    2

    13

    Спеціальна фізична

    1

    3

    2

    2

    1

    2

    3

    2

    2

    18

    Технічна підготовка

    2

    3

    2

    3

    3

    2

    3

    3

    3

    24

    Тактична підготовка

    1

    1

    1

    1

    1

    1

    1

    1

    1

    9

    Ігрова підготовка

    1

    1

    1

    2

    2

    _

    1

    2

        2

    12

    Змагання

    _

    _

    2

    _

    _

    2

    _

    _

    _

    4

    Контрольні

    випробування

    1

    _

    _

    __

    _

    1

    _

    _

    _

    2

    Інструкторська практика

    _

    1

    _

    _

    _

    1

    _

    _

    _

    2

    Медичне

    обстеження

    1

    _

    _

    _

    1

    _

    _

    _

    _

    2

    Всього год.

    10

    10

    10

    10

    10

    10

    10

    10

    10

    90

     

     

    Теоретична підготовка

     

    Історія розвитку  настільного  тенісу  у світі  і нашій  країні. Кількість людей, що займаються в Україні і у світі.

    Вплив фізичних вправ на організм спортсмена.

    Виховання почуття відповідальності перед колективом. 

    Поняття    про   стомлення          і перевтому. Причини         стомлення.

    Суб'єктивні і об'єктивні ознаки       стомлення.  Перевтома. Перенапруження. Відновні       заходи .

    Профілактика захворюваності і травматизму в спорті.

    Поняття про гігієну. Гігієна тіла. Гігієнічні  вимоги до  спортивного одягу  і  взуття.

    Профілактика шкідливих звичок.

    Травматизм  в процесі занять настільним тенісом, надання першої долікарської допомоги при нещасних випадках, транспортування потерпілого.      Профілактика спортивного травматизму.  Тимчасові обмеження і протипоказання до тренувальних занять і змагань.

     

     

     

     

     

    Загальна фізична підготовка (ЗФП) .

     

     - Кросова підготовка

     - Стройові вправи

     - Вправи для рук, кистей рук і плечового поясу та суглобу

     - Вправи для ніг та тазостегнового суглоба

     - Вправи для  тулуба

     - Вправи для усіх груп м'язів

     - Вправи для розвитку сили

     - Вправи для розвитку спритності

     - Вправи для розвитку швидкості

     - Вправи для розвитку гнучкості

     - Смуга перешкод

     - Вправи для розвитку загальної витривалості

    Повинні знати:

     - Техніку безпеки при виконанні вправ (ЗФП)

     - Техніку  виконання вправ їх  послідовність та періодичність

    Уміти:

     - Виконувати стройові вправи на місці і в русі

     - Виконувати самостійно комплекс розминки

     

     

    Спеціальна фізична підготовка (СФП)

     

     - Вправи для розвитку швидкості та стрибучості

     - Вправи для розвитку ігрової спритності

     - Вправи для розвитку ігрової та змагальної витривалості

     - Вправи для розвитку швидкісно-силових якостей

    Повинні знати:

     - Техніку безпеки при виконанні вправ (СФП)

     - Виконувати самостійно комплекс розминки (СФП)

    - Техніку  виконання вправ їх  послідовність та періодичність

     

    Уміти:

     - Виконувати вправи як самостійно, так і за допомогою партнера

    із зміною швидкості та амплітуди.

    - Розвивати спеціальні рухові якості (гнучкість, швидкість, спритність)

     

     

     

     

     

     

     

    Технічна підготовка

     

    1.Вихідне  положення, стійки:

    - правостороння стійка;

    - основна стійка;

    - лівостороння стійка.

     

     

    2.Способи пересувань:

    а) безкроковий;

    б) кроки;

    в) стрибки;

    г) ривки.

     

     

    3.Способи тримання ракетки:

    - вертикальна хватка - "пером" (азіатська)

    - горизонтальна хватка - європейська

     

     

    4. Подачі

    - накатом справа та зліва

    - маятник справа та зліва

     

     

     

     

     

    -віяло

     

    5. Технічні прийоми, удари

    - зрізка

    - підрізка

     

     

    - поштовх (прямий)

    - відкидка

    - підставка (блок)

     

     

     

     

     

    - накат                                                                 

                                            

    - топс - удар

     

    Учні повинні знати:

     - Техніку безпеки при виконанні технічних вправ

     - Основні прийоми техніки виконання ударів.

    Уміти:

     - Виконувати вивчені технічні елементи на учбово-тренувальних  заняттях

     - Дотримуватися техніки безпеки при виконанні технічних елементів.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Тактична підготовка

     

    Техніка нападу.

    Техніка пересування.

    Техніка  подачі. Підкидання м'яча. Траєкторія і напрям польоту м'яча. Точки перетину площин обертання м'яча .Прийом подач. Розпізнавання подач суперника.

    Гра в нападі.  Накат ліворуч та праворуч.

     

    Техніка захисту.

    Техніка пересування. Поєднання способів пересування з технічними прийомами гри в захисті. Зрізка, підрізка.

     

    Учні повинні знати:

    --Основні прийоми тактичних дій в нападі і  протидіяти грі в захисті. І навпаки.

    Уміти:

     - Приміняти елементи тактики на учбово-тренувальних  заняттях

     - Дотримуватись техніки  безпеки при виконанні тактичних елементів.

     

     

     

     

     

     

                                                  Ігрова підготовка

     

     

    Рухливі ігри:

     - для стимулювання рухової активності дітей

     - для різнобічного розвитку і вдосконалення основних рухів дітей

    Естафети з елементами настільного тенісу для розвитку :

     - швидкісно-силових якостей

     - швидкості дій

     - загальній витривалості

     - сили

     - гнучкості

     - спритності

     

     - Ігрові спаринги:

    - - 1 х 1,  1 х 2,  2 х 2

    Учні повинні знати:

     - Техніку безпеки при виконанні ігрових вправ

     - Основні правила настільного тенісу

    Уміти:

     - Виконувати основні технічні і тактичні ігрові прийоми.

     

     

     

     

    Контрольні випробування

     

    Приблизні нормативи по технічній підготовленості на кінець року

    Додаток 3

     

    п/п

    Назва технічного прийому

    К-ть ударів

    Оцінка

    1.

    Набивання м'яча долонною стороною ракетки

    100

    80-65

    Добре

    Задовільно.

    2.

    Набивання м'яча тильною стороною ракетки

    100

    80-65

    Добре

    Задовільно

    3.

    Набивання м'яча по черзі долонною і

    тильною стороною ракетки

    100

    80-65

    Добре

    Задовільно

    4.

    Гра накатом справа по діагоналі

    30 і більше

    Від 20 до 29

    Добре

    Задовільно

    5.

    Гра накатами ліворуч по діагоналі

    30 і більше

    Від 20 до 29

    Добре

    Задовільно

    6.

    Поєднання накату справа і зліва в правий

    кут столу

    20 і більше

    Від 15 до 19

    Добре

    Задовільноо

    7.

    Виконання накату  справа в правий і ліві

    кути столу

    20 і більше

    Від 15 до 19

    Добре

    Задовільно

    8.

    Відкидка  ліворуч з усієї лівої  половини

    столу (к-ть помилок за 3 хв)

    5 і менш

    від 6 до 8

    Добре

    Задовільно.

    9.

    Поєднання відкидок справа і зліва по усьому

    столу (к-ть помилок за 3 хв)

    8 і менш

    від 9 до 12

    Добре

    Задовільно

    10.

    Виконання подачі  справа накатом в

    праву половину столу (з 10 спроб)

    8

    6

    Добре

    Задовільно

    11.

    Виконання подачі справа откидкой в

    ліву половину столу (з 10 спроб)

    9

    7

    Добре

    Задовільно

     

     

     

    Медичний контроль.

     

     

    Контроль над   станом   здоров'я спортсменів   здійснює медичний     персонал ЦРЛ та школи. Медичне обстеження спортсмени  проходять один раз  в рік. Вчитель може раз на рік провести тести оцінки здоров’я, наприклад пробу Летунова та інші.

     

     

     

     

    Інструкторська практика

     

    На протязі навчання вчитель повинен готувати собі помічників для організації і проведенню змагань.

    Учні повинні знати термінологію настільного тенісу і застосовувати її в заняттях.

     Уміти визначити і виправити помилку у виконанні техніки

    прийому у товариша по групі.

    Провести тренувальне заняття в молодших групах під спостереженням тренера.

    Уміти організувати і провести індивідуальну роботу з молодшими товаришами по вдосконаленню техніки.

    Проводити аналіз тренувальних і змагань навантажень.

     

     

     

     

     

     

    Корисні посилання:

     

    http://uttf.com.ua/ukr/news/2013/03/04/proekt_navchal_noi_p_1208.html#results

    http://dush31.ru/wp-content/uploads/2012/06/nast_tennis.pdf

    http://fizkultura.ks.ua/index.php/korisna-literatura/nastilnij-tenis

     

     

     

     

     

     

     

     

    Література:

     

    Команов В.В  Настольный теннис глазами тренера.

     Практика и методика / В.В.  Команов.  -М.  :  2012, - 192 c.

     

    Худец Р. ,Настольный теннис. Техника с Владимиром Самсоновым /пер.с англ. Белозеров О., -М. : ВистаСпорт, 2005. - 272с

     

    Команов В.В  Учебно-методическое пособие «Тренировочный процесс в настольном теннисе» объединяет важнейшие главы двух предыдущих изданий автора – «Беседы о настольном теннисе» (совместно с Вартаняном, 2010) и «Настольный теннис глазами тренера» (2012)

     

     

     

    Категория: Мои статьи | Добавил: oskar7007 (01.04.2015)
    Просмотров: 5652 | Рейтинг: 5.0/1
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Copyright MyCorp © 2024Бесплатный конструктор сайтов - uCoz