Євглевський Ігор Вікторович, учитель Рубанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Сюжетно-ігровий урок з фізичної культури
ПОДОРОЖ В КОСМОС
для 1 класу
Тема: Розвиток та вдосконалення фізичних якостей в рухливих іграх
Мета: Сприяти підвищенню психомоторних функцій організму;
розвиток рухових якостей; розвиток уваги та пам'яті;
профілактика відхилень в розвитку осанки;
виховання почуття колективізму та взаємодопомоги.
Завдання:
1. Спонукати учнів до мотивації систематичних занять фізичною культурою.
2. Закріпити навички учнів, щодо лазіння і перелізання різними способами.
3. Сприяти розвитку в учнів швидкісно-силових якостей та спритності і швидкості.
Обладнання: гімнастичні лави, гімнастичні мати, м'ячі, паперові літачки, мультимедійний проектор та екран, ноутбук.
Місце проведення: спортивний зал Дата ______________
№
|
Зміст уроку
|
Дозування часу
|
Організаційно-
методичні вказівки
|
І
|
Підготовча частина
|
11 хв
|
Учні заходять у спортивний зал, на єкрані фрагмент мульфільму «Тайна третьої планети»
|
1
|
Шикування,
повідомлення мети уроку
стройові вправи
|
1 хв
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів, їх самопочуття
Відмітити кращих
|
2
|
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС)
|
10с
|
У нормі ЧСС – 70-80 уд./ хв.
|
3
|
Мотивація діяльності учнів на уроці:
-Сьогодні у нас незвичайний урок. Я запрошую Вас вирушити у космічну подорож. Сьогодні ви всі будете космонавтами…
Зараз ми вирушаємо в політ до невідомої планети. Але перед польотом необхідно потренувати наші м'язи, тому що космонавту слід переносити в польоті великі перевантаження.
|
1 хв
|
Фрагмент мультфільму
Інструктаж з ТБ
Діти стоять по
стійці вільно
|
4
|
Різновиди ходьби:
- на носках;
- на п’ятах;
- перекатами з п´ятки на носок
- на внутрішній стороні стопи;
- на зовнішній стороні стопи.
|
1 хв
|
Руки на пояс.
Руки на плечі
Руки на пояс
Стрибати вище
|
5
|
Різновид бігу:
Біг приставними ногами ліворуч, праворуч; з високим підняттям стегна, із закиданням ніг назад.
|
1 хв
|
Руки зігнуті в ліктях, спина рівна
|
6
|
Учитель : Зробимо перед нашим польотом ще й зарядку
-ходьба на місці;
- В.п. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі.
1-2. Колові обертальні рухи головою праворуч.
3-4. Колові обертальні рухи головою ліворуч;
-В.п. – о.с., права рука вверху, пальці в кулак.
1-2. ривки руками назад.
3-4 те ж саме після зміни положення рук.
-В.п. – стійка-ноги нарізно руки перед грудьми
1-2 відведення рук назад
3-4 те ж саме, але руки випрямлені
-В.п. – стійка-ноги нарізно, права рука вверху, ліва на поясі (стрибком прийнять)
1-2 – нахил тулуба вправо;
3-4 – нахил тулуба вліво.
-В.п. – широка стійка
1- прогнутися, руки до верху
2-3 – наклон вперед
4- в.п.
-В.п. – основна стійка
1-2-3-4 стрибки з оплесками над головою
-ходьба
|
5 хв
|
Всім хто добре виконує чіпляються наліпки (якщо учень протягом уроку отримає три і більше наліпки, це відмінно)
|
7
|
Вимірювання ЧСС за 10с
|
0,5 хв
|
У нормі
150-180 уд/хв
|
ІІ
|
Основна частина
|
20 хв
|
|
1
|
Діти, тепер треба залізти в ракету, пройти по коридору, спуститися у «рубку управління».Діти залізають по черзі на стінку, переміщаючись горизонтально з однієї секції стінки на інші (дві), сходять вниз і стають в намальовані на підлозі кола (мал. 1).
|
5 хв
|
Мал. 1
|
2
|
То ж вирушаємо в політ на інші планети.
Учитель: "А зараз, діти, ми зробимо з вами подорож по різних планетах. Для цього ми пограємо в гру "Космонавти".
Гра "Космонавти".Гравці йдуть по кругу, взявшись за руки, і вимовляють наступні слова: «Нас чекають вже ракети, для прогулянок по планетах. На яку захочемо, на таку полетимо. Є умова лиш одна, запізнившим місця нема!» Після цих слів усі біжать до ракетодромів і займають місця на будь-якій з ракет (в одну ракету три учня). Що залишилися без місця йдуть до учителя в центр залу. Потім усі знову стають в круг разом з тими, що запізнилися і знову починають грати (мал. 2).
Мал.2
|
7 хв
|
Слідкувати за правилами гри
|
3
|
Космонавти не тільки працюють, але добре і відпочивають…
Зараз ми з вами зіграємо у гру «Білі ведмеді»
Креслять невелике коло. Це „крижина”. Решта простору - „море”. Його на майданчику обмежують лініями. Обирають ведучого - „білого ведмедя”. Решта гравців - „ведмежата”. „Ведмідь” іде на крижину, „ведмежата” розташовуються довільно по всьому майданчику.
„Ведмідь” кричить: „Виходжу на ловлю!”, біжить з крижини в море і починає ловити „ведмежат”. Як тільки піймає кого-небудь, відводить його на крижину. Потім ловить друге „ведмежа”. Кожна пара пійманих, узявшись за руки, допомагає ловити інших. Наздогнавши кого-небудь, вони швидко з'єднують руки так, щоб пійманий гравець опинився між руками.
Гра триває доти, поки не переловлять усіх „ведмежат”. Гравець, якого піймали останнім, вважається найспритнішим і наступного разу стає “білим ведмедем”.
|
5 хв
|
|
4
|
Учитель - увага на космічних кораблях закінчується кисень. Необхідно передати космонавтам балони з киснем. А вони дужу важкі. Тому коли робимо вдих кажемо „Ох”, видихаючи – „хУх”
|
1хв
|
|
5
|
Учитель : за час польоту ми скучили за своїми рідними, які залишились на Землі. Тому відішлемо їм листи-літачки та подивимося чий літачок полетить далі всіх.
|
2 хв
|
Кидати з місця, слідкувати за правильною стійкою
|
ІІІ
|
Заключна частина
|
3 хв
|
|
|
Тепер космонавтам необхідно відпочити. Виконання вправ із закритими очима.
Підняти руки догори – вдох, руки опустити – видох.
|
|
Вправи виконувати стоячи на місці, слідкувати за осанкою
|
1
|
Вимірювання ЧСС за 10с
Ви всі показали, що є майбутніми космонавтами і гордістю своєї держави
Тому кожен з вас отримає перший свій космічний і солодкий приз
Підведення підсумків уроку.
Відзначення самих активних учасників польоту.
|
1 хв
|
|
2
|
Завдання додому
|
0.5 хв
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
|
3
|
Організований вихід із спортзалу
|
0.5 хв
|
|
|